Locaties Sportvasten

Welkom op www.sportvastencoach.nl. Op deze site vindt u een overzicht van alle locaties waar u kunt Sportvasten, ook in België!


Ik wil Sportvasten in Nederland 

Ik wil Sportvasten in België

Ik wil Sportvasten in een ander land dan Nederland of België


Want voor u met de Sportvastenkuur kunt beginnen is er eenmalig een intakegesprek. Tijdens dit gesprek wordt er gekeken in hoeverre Sportvasten geschikt is voor u. Heeft u bijvoorbeeld diabetes dan zult u eerst met uw huisarts moeten overleggen of hij vind dat Sportvasten een geschikte trainingsmethode voor u is. Ook een (verleden met) eetstoornissen en/of bepaald medicijngebruik moet onder de loep genomen worden alvorens we het traject kunnen starten.
 
Zijn er geen obstakels om met de Sportvastenkuur te starten dan gaan we kijken naar een startdatum. In de regel is het het gemakkelijkste om te starten op een dinsdag, de drie sapdagen vallen dan op vrijdag, zaterdag en zondag. Dat wordt vaak als prettiger ervaren dan op doordeweekse dagen, omdat deze dagen vaak als het zwaarst worden ervaren.

De Sportvastenkuur start met 3 dagen afbouwen waarin u, simpel gezegd, steeds minder gaat eten. Zo halen we de eerste dag bijvoorbeeld alle dierlijke vetten en eiwitten eruit. Later gaan de complexe suikers eruit en weer later gaan we naar vloeibaar voedsel in de vorm van bijvoorbeeld biologische appelsap en een lagere calorie inname. Het principe tijdens de sapdagen (die we een, twee of maximaal drie hebben) is dat het lichaam een zodanige calorie- en suikerschaarste ervaart dat tijdens het sporten de energiereserves aangesproken gaan worden: VET!

Na de sapdagen schakelen we weer over op vast voedsel. Langzaam gaat de spijsvertering weer op gang komen, maar de inname van suiker en koolhydraten bijlft laag. Je calorieën krijg je vooral binnen uit olie- en eiwitrijke voeding. Afhankelijk van hoe je je voelt kun je tijdens een van deze dagen besluiten niet te sporten en een rustdag in te plannen. Tijdens de vier opbouwdagen ga je steeds meer eten.

Na de kuur is het zaak het idee van de laatste opbouwdag door te trekken. Je hebt een 'mindswitch' gemaakt en de behoefte naar suikers is behoorlijk afgenomen. Je moet uiteraard niet weer het voedingspatroon oppakken waar je voor de Sportvasten kuur mee geëindigd bent. Dat patroon heeft je gebracht waar je eigenlijk niet wilde zijn, en dus is verandering gewenst. Na de kuur krijg je daarom een document met richtlijnen voor na het Sportvasten. Globaal komt het er op neer dat je, wanneer je niet actief bent, niet twee of drie koolhydraatrijke maaltijden per dag moet gaan nuttigen. Zoveel koolhydraten heb je op een dag, waarop je alleen maar zit (achter je bureau en in de auto), namelijk helemaal niet nodig! Anderzijds is totale koolhydraatuitsluiting ook niet handig als je je fit en gezond wilt voelen. Er moet dus een middenweg gezocht worden. En die is o.a. afhankelijk van je dagelijkse fysieke activiteit. Beweging is heilig! Naast het feit dat beweging / sport een bijdrage kan leveren aan een slanker lichaam, zul je je ook veel fitter en vitaler voelen. 'Rust roest' en 'Use it or loose it' zijn bekende oneliners met betrekking tot te weinig beweging... en NIETS is minder waar!



Heeft u na het lezen van deze informatie en de informatie op www.sportvastenkuur.nl nog vragen neem dan vrijblijvend contact op via info@sportvastenkuur.nl.

Wilt u de Sportvastenkuur doen tijdens een speciale Sportvasten-reis? Kijk dan eens op www.sportvastenvakantie.nl.

Voor personal training verwijs ik u graag door naar www.fitsyou.nl.

 

Sportvasten | sportvastenkuur.nl


www.denboschbootcamp.nl, www.sportvastenvakantie.nl, www.sportvastencoach.nlwww.fitsyou.nl, www.sportvastenutrecht.nl, www.bootcamp-denbosch.nl, www.sleep-training.nl, www.personaltrainerdenbosch.nl, www.personaltrainervught.nl, www.personaltrainingthuis.nl en www.sportvastenkuur.nl zijn onderdeel van Tim Personal Training en Coaching